JEDYNKA | DWÓJKA | TRÓJKA | CZWÓRKA | PR DLA ZAGRANICY | IAR | RADIO PARLAMENT
baner_newsy.jpg

ROBERTO GATTO PERFECTRIO...


robertogatto_345.jpg

gencja Muzyczna i Włoski Instytut Kultury w Muzycznym Studiu im. Agnieszki Osieckiej przedstawili kon­cert Roberto Gatto "Perfectrio" (18.11.2016, godz. 19.00)

­Wykonawcy:
ROBERTO GATTO "PERFECTRIO"
Roberto Gatto perkusja
Alfonso Santimone pianino, fender rhodes
Pierpaolo Ranieri gitara elektryczna basowa

Rzymski perkusista, Roberto Gatto to jeden z najznamienitszych przedstawicieli włoskiego jazzu, wystąpił wraz z dwoma znakomitymi muzykami: obrotnym i twórczym pianistą - Alfonsem Santimonie i Pierpaolem Ranierim - niezwykłym basistą, uważnym obserwatorem najnowszych tendencji. Nie zapominając o powiązaniach z tradycją, trio to eksperymentuje z nowym brzmieniem i wprowadza publiczność w świat improwizacji i muzyki elektronicznej, dając show zróżnicowane pod względem formy. Fragmenty energicznych dźwięków i groove’a mieszają się z fragmentami lirycznymi i muzyką progresywną. Brzmienie tria wzbogacone jest o pianino Fender, analogowe syntetyzatory, loops, instrumenty elektroniczne wykorzystywane przez trójkę muzyków. Roberto Gatto nazwał swoją grupę „perfekcyjne trio”, wskazując tym samym formację, w której aktualnie czuje się najlepiej i dzięki której może tworzyć i grać muzykę z absolutną wolnością. Perkusiście asystują: wybitny pianista i klawiszowiec, Alfonso Santimone - jeden z najbardziej przedsiębiorczych i kreatywnych muzyków włoskiej sceny muzycznej - i basista, Pierpaolo Ranieri - niezwykły młody muzyk i znawca nowych trendów.  Podczas długiej i udanej kariery, która wyniosła go na szczyt włoskiego jazzu, gdzie stał się jednym z najbardziej reprezentatywnych muzyków, Roberto Gatto zamienił rolę wyśmienitego muzyka towarzyszącego na rolę lidera, tworząc liczne grupy, które odnosiły natychmiastowy sukces. Aktualnie, Roberto Gatto mieszka na zmianę w Rzymie i w Nowym Jorku, nadal wzbogacając listę swoich współpracowników, na której są już takie gwiazdy jak Johnny Griffin, George Coleman, Curtis Fuller, Joe Zawinul, Pat Metheny, nie brakuje również włoskich muzyków i nadal pozostaje wierny swojej muzyce. Po kilku projektach związanych z tradycyjnym jazzem (takich jak w hołdzie Miles Davis Quintet i Shelly Manne), teraz skupia się na szukaniu nowych dźwięków, czego owocem jest jeden z jego ostatnich projektów związanych z rockiem progresywnym.  

"Wyjątkowy projekt, który przede wszystkim wpływa na jakość improwizacji (trudno jest dziś usłyszeć prawdziwą improwizację); skoncentrowane poszukiwania różnych stopni napięcia i różnych nastrojów, zostało natychmiast uchwycone przez trzech wybitnych muzyków: oprócz lidera występuje Alfonso Santimone na klawiszach i Pierpaolo Ranieri na gitarze basowej, jednocześnie obaj są biegli w efektach elektronicznych. Utwory rozwijają się stopniowo, by osiągnąć punkt kulminacyjny w motywach przewodnich różnych kompozytorów, jednak nigdy nie są im niewolniczo wierne, raczej  harmonijnie zniekształcone" Libero Farne.

Podczas długiej i udanej kariery, która wyniosła go na szczyt włoskiego jazzu, gdzie stał się jednym z najbardziej reprezentatywnych muzyków, Roberto Gatto zamienił rolę wyśmienitego muzyka towarzyszącego na rolę lidera, tworząc liczne grupy, które odnosiły natychmiastowy sukces. Aktualnie, Roberto Gatto mieszka na zmianę w Rzymie i w Nowym Jorku, nadal wzbogacając listę swoich współpracowników, na której są już takie gwiazdy jak Johnny Griffin, George Coleman, Curtis Fuller, Joe Zawinul, Pat Metheny, nie brakuje również włoskich muzyków i nadal pozostaje wierny swojej muzyce. Po kilku projektach związanych z tradycyjnym jazzem (takich jak w hołdzie Miles Davis Quintet i Shelly Manne), teraz skupia się na szukaniu nowych dźwięków, czego owocem jest jeden z jego ostatnich projektów związanych z rockiem progresywnym.  Nie zapominając o powiązaniach z tradycją, trio to eksperymentuje z nowym brzmieniem i wprowadza publiczność w świat improwizacji i muzyki elektronicznej, dając show zróżnicowane pod względem formy. Fragmenty energicznych dźwięków i groove’a mieszają się z fragmentami lirycznymi i muzyką progresywną. Brzmienie tria wzbogacone jest o pianino Fender, analogowe syntetyzatory, pętle, instrumenty elektroniczne wykorzystywane przez trójkę muzyków. Roberto Gatto nazwał swoją grupę "perfekcyjne trio", wskazując tym samym formację, w której aktualnie czuje się najlepiej i dzięki której może tworzyć i grać muzykę z absolutną wolnością. Perkusiście asystują: wybitny pianista i klawiszowiec, Alfonso Santimone - jeden z najbardziej przedsiębiorczych i kreatywnych muzyków włoskiej sceny muzycznej - i basista, Pierpaolo Ranieri - niezwykły młody muzyk i znawca nowych trendów.

ROBERTO GATTO urodził się w Rzymie 6 października 1958 roku; Jego profesjonalny debiut datuje się na 1975 wraz z Trio di Roma (Danilo Rea, Enzo Pietropaoli). Grał na całym świecie i w Europie ze swoimi zespołami, jak i z międzynarodowymi artystami. Zespoły, które firmuje swoim nazwiskiem, oprócz wyrafinowanej barwy dźwięku i doskonałej techniki, charakteryzuje również pewien rodzaj ciepła, który jest tak typowy dla kultury krajów śródziemnomorskich. To niewątpliwie czyni z Roberta Gatto jednego z najciekawszych perkusistów i kompozytorów nie tylko w Europie, ale i na świecie.  Z pewnością jest najbardziej znanym włoskim perkusistą zagranicą. Lista artystów, z którymi współpracował jako muzyk towarzyszący jest długa: Chet Baker, Freddy Hubbard, Lester Bowie, Gato Barbieri, Kenny Wheeler, Randy Brecker, Enrico Rava, Ivan Lins, Vince Mendoza, Kurt Rosenwinkel, Joey Calderazzo, Bob Berg, Steve Lacy, Johnny Griffin, George Coleman, Dave Liebman, Phil Woods, James Moody, Steve Grossman, Lee Konitz, Barney Wilen, Ronnie Cuber, Sal Nastico, Michael Brecker, Jed Levy, George Garzone, Tony Scott, Paul Jeffrey, Bill Smith, Joe Lovano, Curtis Fuller, Kay Winding Albert Mangeldorff, Cedar Walton, Tommy Flanagan, Kenny Kirkland, Stefano Bollani, Mal Waldron, Ben Sidran, Enrico Pieranunzi, Dave Kikosky, Franco D'Andrea, John Scofield, John Abercrombie, Billy Cobham, Bobby Hutcherson, Didier Lockwood, Richard Galliano, Christian Escoudè, Joe Zawinul, Biréli Lagrène, Palle Danielsonn, Scott Colley, Eddie Gomez, Giovanni Tommaso, Paolo Damiani, Emmanuel Bex, Pat Metheny, Adam Rogers, Rita Marcotulli, Niels Henning Pedersen, Mark Turner, Lew Tabackin, Chris Potter, Mike Moreno, Dado Moroni.
Jako lider nagrał wiele albumów: Notes, Ask, Luna, Jungle Three, Improvvisi, Sing Sing Sing, Roberto Gatto plays Rugantino, Deep, Traps, Gatto - Stefano Bollani Gershwin and more, A Tribute to Miles Davis Quintet, Omaggio al Progressive, The Music Next Door, Roberto Gatto Lysergic Band Remembering Shelly.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat komponował także muzykę filmową. Wraz z Maurizio Giammarco stworzył ścieżkę dźwiękową do filmu "Nudo di donna" w reżyserii Nina Manfrediego a z Battistą Lena napisał muzykę do filmów Francesca Archibugi "Mignon è Partita", zdobywcy pięciu statuetek David di Donatello oraz "Verso sera" i "Il grande cocomero".
W 1983 roku miesięcznik Fare Musica umieścił go na pierwszym miejscu w plebiscycie na najlepszego włoskiego perkusistę. 
W 1983 i 1987 roku wraz z grupą Lingomania uplasował się na pierwszym miejscu w zestawieniu Top Jazz magazynu Musica Jazz w kategorii najlepszy zespół.
W 1988, 1989 i 1990 roku zajął pierwsze miejsce w kategorii ulubiony perkusista "listy ulubionych" Guitar Club.
W 2007, 2009 i 2010 roku został uznany za najlepszego perkusistę w zestawieniu Musica Jazz. W 1993 roku zrobił dwa filmy dydaktyczne "Perkusja część 1 i 2 ". Był dyrektorem artystycznym projektu Progresywny Jazz w Teatro dell'Angelo w Rzymie. Przez dwanaście lat uczył gry na perkusji i muzyki zespołowej na seminariach Siena Jazz. Uczęszczał do konserwatorium Santa Cecilia w Rzymie i do  konserwatorium w L'Aquila. Jest kierownikiem Katedry Jazzu i Perkusji w konserwatorium Santa Cecilia w Rzymie.

ALFONSO SANTIMONE urodził się w Ferrarze i w latach 90-ych był w stałym składzie Julius Capiozzo’s Quintet. Występował i współpracował między innymi z Haroldem Landem, Robertem Wyattem, Gorgem Cables, Jimmy’m Owensem, Tonym Scottem, Brucem Formanem, Johnem Clarkiem, koncertując we Włoszech i w Europie. Komponuje i aranżuje muzykę do spektakli teatralnych, filmów i produkcji multimedialnych. Niejednokrotnie uczestniczył w eksperymentalnych projektach muzycznych, związanych zarówno z muzyką elektroniczną jak i improwizowaną oraz brał udział w nagraniach jako kompozytor i wykonawca.


PIERPAOLO RANIERI basista i kontrabasista; pracował i nadal pracuje z muzyką jazzową i popową, współpracując z następującymi muzykami i artystami: Paola Turci, Marina Rei, Carmen Consoli, Massimo Ranieri, Giorgia, Teresa De Sio, Bungaro, Paolo Di Sabatino trio z Antonellą Ruggiero, Mike Stern, Kurt Rosenwinkel, Greg Howe, Bop Mintzer, Bob Franceschini, Paul Gilbert, Robin Eubkans, Joy Garrison i wieloma innymi.

Bilety nienumerowane w cenie 15 zł



» powrót

Jeśli chcą Państwo otrzymywać bieżące informacje o naszym repertuarze, proszę wysłać swoje zgłoszenie na adres: barbara.czerska@polskieradio.pl
facebook
Estrada i Studio Gdzie co
projekt i wykonanie: webmania.pl
Informacje: Wiadomości | Sport | Gospodarka | The News | Euranet | IAR | Redakcja Katolicka | Radio Parlament
Rozrywka i kultura: Muzyka | Kultura | Teatr | Studio Reportażu | Polska Orkiestra Radiowa | Orkiestra Kameralna | Chór Polskiego Radia | Studia nagrań i koncertów | Bilety
Wiedza: Nauka i technologie | Historia
Programy: Jedynka | Dwójka | Trójka | Czwórka | Zagranica
Społeczności: Forum | Kontakt